MunirahMH menulis

Full width home advertisement

Scrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text Generator

Post Page Advertisement [Top]

Asslamualaikum and salam 1 Malaysia kepada semua reader This is Me.

Wow addicted to games and novel.!!!!!!! Hurm siapa pulak yang ketagih games and novel ni?? Siapa lagi kalau bukan aku.. Hehehehe. Tapi aku rasa ok apa addict main games dari drug addict. Ok la tak payah kita story panjang-panjang pasal dadah ni. Korang semua pon memang dah sedia maklum bahawa dadah ni bukan memeberi kebaikan tapi memusnahkan hidup kita.  Berbalik kepada tajuk, kalau korang nak tau ( ni untuk sesiapa yang nak tahu je la, kalau tak nak xpe, xpayah baca.. ni blog aku, suke hati aku la nak tulis apa...) aku ni memag tersanagat la suka bermain game dan membaca novel. Da bermacam jenis games aku main. Koleksi aku pon boleh tahan laa, tak la banyak sangat. Kalau games yang dekat FB tu, jangan cakap la, pantang ada yang request games baru, mesti aku main, sebut je apa, mesti aku tau. Tapi itu sebelum masuknya tahun 2012. Bila masuk je tahun 2012, aku da tak layan da games kt FB sebab aku tau kalau aku layan sangat susah nak berhenti. So aku terpaksa korbankan minat aku yang satu itu demi masa depan. Ceeewah ayat!!!!!! Ye la time tu aku kena sedar  diri yang da berada di semester terakhir. So aku kena la fokus sikit. Lagipon last semester memang kitorang sangat busy. So aku tak boleh nak fokus pada games je. Tapi games yang dalam laptop still ada. Even aku jarang bukak, tapi aku still bukak even sekejap. Untuk lepaskan gianla katakan. Hehehe. Tapi korang tahu tak??? Sebenarnya main game ni ada kebaikannya. Dengan bermain games, kita akan dapat meransang otak kita menjadi lebih kreatif. Kita akan sentiasa memikirkan strategy untuk memenangi games tersebut.

Aku ingin berkongsi 1 kisah yang agak menarik aku rasa. Pada bulan FEB yang lepas, aku ada menyertai program yang mengumpulkan semua Accounting student dari seluruh Malaysia. Program tersebut ialah Malaysian Accounting Student Convention (MASC) anjuran kelab accounting Universiti Malaya. Proganram ni bertempat di UM. Apa yang aku nak kongsi ialah ada 1 of  the BIG 4 company, menganjurkan games. So disebabkan kami memang disuruh bergerak dalam kumpulan, so games tersebut juga mengikut kumpulan. So ada 1 kumpulan ni, group leader dia dapat menyelaesaikan games tersebut dengan jayanya. Apa yang menarik, wakil dari company tersebut, terus offer   leader tu bekerja dengan company die. Kalau x silap PwC rasanya yang anjurkan games tu. So korang nampakkan, games meransang otak kita menjadi kreatif. Pemikiran kreatif kita itu la yang akan memberi kebaikan kepada kita. So kita kena la pandai2 untuk membahagikan masa untuk bermain dan belajar. Kalau asyik bermain je, tak belajar, itu yang membuatkan orang fikir main games tu hanyalah membuang masa dan merugikan kita.




Aku suka main games kalau time aku geram or marah. Confirm hanya dengan sekali percubaan je, da boleh menang. Hehehe. Bagus tak aku??? bila marah lepaskan dekat game, so tak de sesiapa yang sakit hati dengan kita. Hehehe

Satu lagi minat aku ialah NOVEL. Memandangkan sem akhir aku sangat busy dan jarang aku online dan membuka laptop, so aku memulakan kembali kegiatan membaca novel aku ni. Bila balik kelas je, aku akan baca. Bila habis group discussion je aku akan baca. Biasa la novel ni kan boleh dibaca sambil baring. Untuk pengetahuan korang semua, aku boleh menghabiskan novel dalam masa 1 hari sahaja termasuk novel yang muka suratnya 1000++. Kawan-kawan aku cakap, aku menjadi manusia yang sangat kejam bila aku mula menghadap novel. Sebab apa aku menjadi kejam??? Sebabnya aku tak menghiraukan panggilan mereka, pertanyaan mereka, even bila mereka ngutuk aku kat depan-depan aku pon aku tak perasan lau time aku tengah baca novel. HuHuhu. Sampaikan kawan-kawan aku ada yang terasa dengan tindakan aku. Huhu. tapi mula-mula je la,  then lepas tu mereka dah tau, so dorang da tak ambil pusing. Hehehe. Ada yang sampi takut nak tegur aku bila tengok aku tengah baca novel.hehehe.

So ni la sebahagian dari  koleksi novel-novel aku. Tak banyak pun, ada jugak share dengan adik aku. Dah banyak da novel yang aku baca, sampi tajuk pon da tak ingat tajuk apa yang dah baca, apa yang belum sebab banyak jugak novel yang aku baca aku pinjam dengan kawan-kawan aku especially Nisah. Die memang pembekal novel-novel baru. HEHEHE.






Aku rasa samapi disini sahajalah entry aku untuk hari ini. Jumpa di nexr entry ye.. :) Kepada followers aku, teruskan membaca dan meninggalkan komen.. :)

No comments:

Post a Comment

Bottom Ad [Post Page]

| Designed by Colorlib