MunirahMH menulis

Full width home advertisement

Scrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text Generator

Post Page Advertisement [Top]

Assalamualaikum semua pembaca THIS IS ME..

Hari aku ada baca majalah Wanita keluaran MEI 2012. Majalah ni my mom yang punye.. Die memang suka baca majalah ni sebab banyak info-info yang berguna kepada kaum wanita terutama kepada para ibu and isteri.  Aku just tumpang baca je sebab aku biasanya membaca ruangan yang tertentu sahaja. Belek punye belek terjumpa tajuk diatas. Aku pun tertarik untuk membacanya and tetiba rasa nak share korang semua.

Ok semua wanita biasanya mengidamkan seorang lelaki yang gentlement kan. Tapi tak semua lelaki boleh jadi gentlement. Tanda yang aku nak share ini ialah sebahagian sahaja petandanya dan mungkin setiap orang mendefinisikan gentlement berbeza tu mengikut pandangan mata mereka sendiri. Jom kita teruskan membaca dan mengetahui tanda-tanda lelaki gentlement and bagi kaum lelaki, kalau berasa anda tu bukan seorang yang gentlement and ingin belajar jadi gentlement, bace entry ni sampai habis.

1. Jika lelaki itu menunggu wanita bersiap dan wanita itu terlewat, lelaki itu tidak marah-marah jauh sekali membebel. Sebaliknya dia akan tersenyum dan mungkin akan menegur anda dengan cara yang paling sopan.

2. Jika wanita menyakiti hati teman lelakinya secara tidak sengaja, lelaki yang gentlement tidak akan marah memlulu tapi memilih untuk meluahkan secara berterus terang. Tetapi jika sudah hilang kesabaran , dia mungkin akan bertindak mendiamkan diri atau menjauhkan diri daripada anda. Dia tidak akan bergaduh atau meghempas telefon kerana baginya bergaduh dengan perempuan hanya membuang masa sahaja.

3. Jika anda keluar makan dengannya dan terjadi salah faham dimana menu yang dipesan telah tersalah hantar oleh waiter, lelaki yang gentlement tidak akan menjerit-jerit dan memaki hamun waiter tersebut.

4. Jika sewaktu memandu ada kereta lain yang membuat isyarat kurang ajar and ajak berlumba, die sama sekali tidak akan menlayan. Lelaki yang gentlement tidak berminat melayan provokasi.

5. Jika dia membuat kebajikan, tidak suka kebajikan itu dike tahui orang lain.

6. Mereka tidak akan bercakap ketika makan penuh didalam mulut.

7. Dia akan menjemput anda betul-betul di tempat yang berbungbung jika hujan lebat dan tidaka akan membiarkan anda terkena hujan.

8. Ketika berjalan berdua, si dia dengan ramah akan bertegur sapa dengan ahli keluarga dan saudara anda jika terserempak dan mempelawa mereka menyertai anda.

9. Tidak akan berbual di telefon dengan suara yang kaut sehingga dengar sampai ke luar rumah.

10. Dia tidak akan mengorek hidung di depan anda walaupon anda sudah menjadi pasangannya selama 10 tahun.

11. Tidak akan bersin atau membuang hingus tanapa menggunakan tisu, tidak akan meludah merata- rata dan tidaka akn melaraskan alat sulitnya di tempat awam.

12. Dia dengan sendirinya tahu bahawa anda penat setelah seharian bekerja dan tidak akan berleter jika anda timbunkan pinggan mangkuk di dalam singki dan akan  membantu  mencuci sekadar termampu.

13. Anda kelam kabut untuk ke tempat kerja pada waktu pagi dan butang baju kemejanya tercabut. Die tidak akan menyuruh anda menjahit butang itu untuknya sebalik dia kan melakukannya sendiri.

14. Jika ada tompokan darah haid pada cadar dan anda tidak menyedarinya, dia tidak akan berleter tetapi hanya memberitahu dan menghulurkan cadar untuk di cuci.

15. Lelaki gentlemen akan menggosok gigi sekurang-kurangnya 2 kali sehari.

16. Dia sanggup berlama-lama di dalam tandas untuk memcuci dan  memstikan tiada kesan ditinggalkan jika pengepam  tandas rosak.

17. Jika melihat anda membawa barang yang bayak, dia akan menghulurkan tangan untuk membantu.


18. Walaupun sendirian di rumah, dia sesekali tidak akan minum dengan meneguknya terus, sebaliknya kan mencari gelas dan menuangnya untuk diminum.

19. Tidak perlu bideritahu bila wanita merajuk. Die dengan sendirinya dapat menghidu perubahan.

20. Jika memandang perempuan seksi, dia tidak kan bersorak apa lagi memandang sebaliknya tetap tenang.

21. Si gentlemen tidak akan mengungkit kisah lama anda biarpun dia tahu dia cinta ke dua anda.

22. Kalau anda minta dia membayar bila atau membeli sesuatu, die tidak pernah menggelapkan duit anda walau 1 sen pun. Dia akan kembalikan kesemua baki duit itu...

No comments:

Post a Comment

Bottom Ad [Post Page]

| Designed by Colorlib