MunirahMH menulis

Full width home advertisement

Scrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text Generator

Post Page Advertisement [Top]

Actually dah pergi bulan September tahun 2019, tapi sebab malas nak update, dan sekarang baru rasa nak update, so itinerary memang fail la tapi in shaa Allah, apa2 yg penting, akan di kongsikan untuk rujukan pembaca-pembaca yang hendak ke Langkawi.

Trip - 13 September 2019 - 15 September 2019

Day 1

Kami rasa pemilihan tarikh tersebut sangat cantik dan sempurna sebabnya, kami punya flight dari KLIA subuh, sampai mintak permission dengan air Asia crew untuk solat subuh dulu. Nasib baik dia cakap okay, i give you 10 min sebab masa subuh masuk 15 min before gate close. Nasib baik tempat solat depan gate. Kenapa saya kata date sangat cantik? Sebab masa kami pergi tu adalah minggu Hari Malaysia, hari Jumaat sampai Alhamdulillah ok, tak sesak sangat. Kami dapat berjalan dengan tenang. Tapi bila on the way nak balik hotel tu, ya Rabbi, sesaknya. Orang ramai dah start sampai Langkawi, confirm esok pagi tempat tempat tumpuan seperti cable car tu kena beratur panjang.

Disebabkan flight subuh, kami sampai di Langkawi airport dalam pukul 7.30 pagi macam tu. So sesampai di sana, dapat kereta sewa, terus kami gerak ke destinasi pertama.

Untuk makluman, kami guna agent untuk hotel dan transportation. Sebab kami punya last minit plan, just nak weekend gateaway je sambil jalan-jalan cari makan. Ha gittew. Kira #bffmoment la. Sebab kalau nak cari 1-1 macam x cukup masa. Kami guna agent dari AYDEN AVERROES HOLIDAYS SDN BHD. Package dari agent yang kami ambil open date RM289/pax untuk 3 hari 2 malam termasuk kereta sewa. Kami diberikan kereta Axia dan resort kami pilih di Pantai Cenang. Kami dapat Malibest Resort. Bilik cukup besar untuk 2 orang. Rasanya duduk 5 orang pon boleh, tapi kena bawak extra toto la. Yang tak best masa kami datang, resortnya under renovation. So banyak die tutup. Parking provided tapi limited, lambat confirm habis, iron dekat hotel ni jenis share maksudnya ambil sendiri dekat lobi, dalam masa 2 jam, kena return. And bangunan bilik dengan lobi jauh. Tapi okay la nice view sebab menghadap pantai.

Aktivity day 1 :

- Cable car
kami naik cable car sampai station ke 2, then turun, kami beli ticket ke sky bridge. Menapak kot ke sky bridge tu. Pergh gila betul rasa.tapi ok la sambil sambil exercise. Tapi dinasihatkan kalau korang ada bawak anak kecik, orang tua, dont you dare to choose menapak a.k.a tangga untuk ke sky bridge. Kesian mereka, anak-anak kecil, mak ayah kita yang tua tu. Ye memang murah compared to dengan naik skyGlide. Harga mahal sikit. Tapi dari korang semua tersadai separuh jalan, better invest to buy skyglide ticket. Kalau menapak ni macam hiking, tapi naik tangga. Kenapa macam hiking? Sebab kiri kanan you pokok-pokok. Kalau yang suka nature, recommended untuk menapak macam sis.

- 3D museum
Kami masuk 3D museum ni sebab dah sekali dalam package ticket cable car. So alang2 dah include, masuk aja la

Oriental village
- Oriental village ni sebenarnya dekat area cable car tu, so lepas turun dari atas, kami jalan-jalan area situ, sambil usha2 apa yang menarik. Hurm masa tu perut dah start berbunyi. Yer la time pon dah dekat pukul 3. So kami decide nak makan dekat luar, makan Hafiz rojak. Tengok location tak jauh dari tempat kitorang masa tu. Solat memag dah niat jama' ta'khir, so tak de masalah. Lepas makan kitorg plan balik hotel, bersihkan diri, solat then keluar balik.

Haji Ismail Group Mall
- kami decided untuk pergi shopping coklat masa hari pertama sampai sebab kalau nanti kalau ada tak cukup baru tambah-tambah, lepas balik dari sini, kitorang sambung jalan-jalan area pantai cenang.

Munirah & Munirah travel together..We are ready to start our jalan-jalan cari makan mission

Dalam cable car

Pemandangan dari atas cable car

Yeah dah sampai stesen ke 2 cable car

Semasa menapak ke sky bridge

Finally, selepas lecak ketiak, hahahahah sampai
juga..cuaca memag redup time ni..so gambar pon mcm suram sikit.

Sedap rojaknya

Yummy

Reason pilih nak makan kat sini sebab tepi pantai

Bilik yang kami dapat

Munirah & Munirah 2-2 food lover

Dinner kami di sini

Jalan2 area chenang

Stop dulu pekena kelapa muda

1. Langkawi port memang best! Paling suka lepak tepi pantai & makan-makan...rindunyaaa!!

2. Sama la juga...ada pi Langkawi bulan 2 hari tu...tapi tak jemu mai Langkawi ni...sebab dekat

3. Suka sangat dengan Langkawi. one day nak repeat lepas anak besar sikit

4. best2 jalan2 Langkawi..Tapi ada Covid ni tak tau bila boleh jalan2 balik. btw btw, jemput join GA https://penselduabee.blogspot.com/2020/05/birthday-giveaway-anisa-anuar-official.html

5. oo ingtkn jalan2 langkawi masa pkp nih.. :p

6. Langkawi adalah tempat yang menjadi impian saya untuk pergi suatu hari nanti..