MunirahMH menulis

Full width home advertisement

Scrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text Generator

Post Page Advertisement [Top]

Assalamualaikum, hai. Hari ini teras rajin pulak nak update. So moh ler kita share activity korban dekat kampung 2 hari lepas.


So entry kali ni banyak gambar je lah. Memang dah menjadi adat di kampung kami Kampung Pantai Bernas, Rompin, Pahang, setiap kali Hari Raya Korban, akan sibuk di masjid. Biasanya activiti korban akan diadakan di Masjid kampung kami,Masjid Saidina Hamzah. Kaum adam biasanya kan sibuk dengan activity menyembelih, melapah, memotong dan mengagih daging-daging korban sementra kaum hawa, especially kaum2 ibu dan warga2 tua sibuk dengan activity memasak kerana sudah menjadi kebiasaan, selepas sesi korban, akan adanya sesi makan tengah hari. daging2 korban serta tulang temulang akan dimasak, dan dimakan beramai2. Daging untuk agihan lain ye, untuk dimasak lain. So yang muda2 biasanya akan bantu2 jelah sambil 'membawang' ngeh..ngeh..ngeh.





















4 comments:

Bottom Ad [Post Page]

| Designed by Colorlib