MunirahMH menulis

Full width home advertisement

Scrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text Generator

Post Page Advertisement [Top]

Hai all..okay untuk entry kali ni seperti yang dijanjikan.. saya akan update activity untuk day 1 kami di Pulau Tioman

Kami bergerak dari Pasir Gudang ke Mersing Harbour dalm pukul 8.45 pagi sebab feri kami pukul 12 tengah hari. Untuk day 1 ni, makan include dalam package yang kami ambil tu start dari dinner, so untuk lunch memang tak disediakan. So kami memang dah tapau makan siap2..check in je terus makan..

Kami sampai dekat Jeti Kampung Genting dalam pukul 1.30 macam tu. Terus call agent. Tapi time tu agent tengah dalam masjid, solat Jumaat, so kami pon wondering around tengok scenary. So lepas dia siap solat jumaat terus dia datang pick up kami. Kami dibawa ke resot menggunakan motor tricycle..haha nice experience peep!!

Ada cerita kelakar masa kami mula² sampai.  Kami turun dulu, beg anak kapal akan turunkan kemudian, so sementara nak tunggu beg, kami malas nak bersesak, so jalan la ke depan sambil tengok ikan-ikan sebab terlalu ramai orang sampai tiada social distancing. Setelah beberapak ketika, kami tengok feri pon berlalu pergi, so kami ke bahagian depan jeti tu balik untuk ambil beg, rupanya beg tu dibawa pergi oleh feri tu sebab dia tengok takde orang yang datang ambil.. infact kami lambat sikit...aisey man, kecoh sekejap. Tapi big thanks to mereka yang membantu kami sehingga feri tu patah balik hantar beg 🤣🤣.

Okay lepas kami checked in semua, masa ubtuk free and easy. Kalau tengok suggestion dari agent, bole snorkeling, boleh hiking, bole tengok scenary sunset. So saya punya plan memang nak santai² dan tengok sunset. Ada kawan kami sorang iaitu Kak Yatie, memang nak hiking. Siap dia bawak barang² keperluan hiking dia tu. Untuk hiking ada additional charges ye, RM25 untuk bayar guide.

So petang tu lepas solat asar, saya dan sorang lagi kawan, keluar la jalan-jalan pantai, tapiii sedikit kecewa sebab tak sampai 30 min kami keluar, hujan lebat. Spoil betul. Tapi okay la ad jugak gambar sikit yang sempat di ambil.

1. ada gak plan nak ke pulau tp yg dkt2 dgn kelantan je la dulu...

2. nasib dapat balik beg tu..klo tak naya..heheh

3. bila agaknya boleh rentas negeri pantai timur ni.. rindu laut

4. Hihi, kalu saya dah gelabah dah bila beg tue dibawak pegi.. Dah lama tak pegi ke Pulau Tioman, last pegi pun rasanya dekat 15 tahun lalu...