MunirahMH menulis

Full width home advertisement

Scrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text Generator

Post Page Advertisement [Top]

Sejak 2-3 tahun lepas, tiap kali nak derma darah, selalu tak lepas sebab HB rendah, sedih oiii. Bila buat medical check up, suspect anemia, so saya try la cari suppliment untuk naikkan HB disamping makan makanan yang berpotensi untuk naikkan HB.

Kebetulan ofismate wifenya memang Active hi-o, masa tu saya belum lagi join Hi-o, hanya guna barang je. Belek-belek catalog, terjumpa Bio Velocity Alfalfa Concentrated. So saya usaha dengan consume Alfalfa ini sebagai suppliment sampingan. Actually saya pernah minum chlorophyll ni, tapi jenama lain, disebabkan nemang nak cari chlorophyll concentrated ni, so kali ni try under jenama Hi-O.

Alhamdulillah, berhasil. Actually banyak lagi manfaat Chlorophyll concentrated ni, kalau ada yang berminat nak cuba, feel free to contact me

So saya kongsikan antara manfaatnya:
Apa bagusnya...BV ALFAFA ni....

Alfalfa merupakan herba tradisional masyarakat orang putih dan mereka menggunakan Alfalfa untuk pelbagai jenis keadaan kesihatan terutamanya bagi wanita selepas bersalin. Oleh sebab Alfalfa mempunyai banyak kebaikkan kepada wanita, lelaki dan kanak-kanak.



KEBAIKAN ALFALFA
Nilai pemakanan Alflfa adalah kaya dengan vitamin dan mineral yang lengkap.Vitamin yang terkandung dalam Alfalfa adalah vitamin A, THIAMINE (VITAMIN B1), riboflavin (vitamin B2), Niasin (vitamin B3), vitamin B5, VITAMIN b6,vITAMIN C, VITAMIN d dan Vitamin K. Ia juga kaya dengan mineral (Kalsium , magnesium dan zat besi), asid amino, antioksidan, enzim yang membantu penghadaman dan penyerapan nutrien, Disamping itu, keupayaan anti radang membantu mempercepatkan penyembuhan jangkitan dalaman, melegakan kepanasan dalaman, diuretik ringan, membuang toksin dan mengalakkan pembaikan dan pembaharuan sel-sel badan.
Alfalfa bermanfaat dalam penyerapan protein, dan karbohidrat.
Alfalfa juga bertindak sebagai pembersih darah




20 Manfaat Alfalfa Kepada Kesihatan

1. Merawat gangguan pencernaan
2. Mengawal kolestrol dalam darah
3. Menghapuskan kolestrol buruk 'LDL' dari tubuh
4. Mengurangkan risiko penyakit jantung dan strok
5. Bagus untuk pesakit diabetes kerana mengurangkan paras gula dalam darah
6. Mencegah edema - Pengumpulan air dalam badan
7. Mengurangkan simptom menopous
8. Merawat asthma dan lain-lain masalah pernafasan
9. Merawat masalah sembelit
10. Menyahkan toksik dalam tubuh
11. Mengurangkan kesakitan otot dan sendi
12. Meningkatkan sistem pertahanan tubuh
13. Membantu masalah penghadaman
14. Membantu memperbanyakkan susu ibu
15. Mengurangkan masalah pundi kencing
16. Mengurangkan masalah gastrik dan gangguan hati
17. Meningkatkan kesihatan prostat
18. Bertindak seperti kacip fatimah kepada wanita
19. Menghangatkan hubungan suami isteri
20. Membantu tingkatkan kesihatan lelaki
Alfalfa tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna dan pengawet tiruan. Membersihkan hati, Membantu melengkapakan zat dan nutrient dalam pemakanan seseorang.






No comments:

Post a Comment

Bottom Ad [Post Page]

| Designed by Colorlib