MunirahMH menulis

Full width home advertisement

Scrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text Generator

Post Page Advertisement [Top]

Assalamualaikum

Hai korang..hari ni saya cuti sebab nak habiskan cuti tahun lepas..Kalau tak habiskan dalam bulan 3 ni, burn la cuti itu. Sebab alang alang cuti, tak buat apa saya pergi untuk dapatkan suntikan HPV. Korang tau tak apa HPV tu? Kalau kena virus HPV tu apa kesan dia? Suntikan HPV ni khas untuk kaum hawa je ye. Yang part paling best , sesiapa yang lahir tahun 1990- 1996 boleh dapat suntikan secara PERCUMA di KLINIK NUR SEJAHTERA.  Info klinik boleh klik Sini.

Jom baca sikit pasal HPV ni

Apakah itu HPV?

Human papillomavirus (juga dikenali HPV) adalah satu kumpulan virus yang terdiri lebih daripada 120 jenis. Sebahagiannya lebih kurang 40 jenis adalah dikenali sebagain ‘genital human papillomavirus‘ adalah penyakit kelamin yang paling biasa berjangkit pada manusia. HPV jenis ini boleh menjangkiti bahagian kemaluan lelaki dan perempuan. HPV jenis ini turut boleh menjangkiti bahagian mulut, tekak dan dubur.

HPV boleh menyebabkan masalah kesihatan yang serius. Ini termasuklah ketuat pada kemaluan dan kanser. Walaupun begitu, tidak semua orang yang dijangkiti akan menghadapi masalah kesihatan yang serius. Dalam kebanyakkan kes, HPV akan sembuh dengan sendiri tanpa memberikan apa-apa masalah kesihatan dan kebanyakkan orang yang dijangkiti HPV tidak sedar mereka mempunyainya.

HPV bukanlah herpes atau HIV (virus yang menyebabkan AIDS) walaupun kedua-dua virus ini turut dipindahkan ketika hubungan seks.







Suntikan ni Ada tiga tau. First time, sebulan selepas suntikan pertama dan 6 bulan selepas suntikan pertama. Bagi yang bukan lahir tahun 1991 - 1996, korang kena bayar ye. 1 suntikan RM180 dan korang WAJIB dapatkan ketiga tiga suntikan ini. So kalau 3 total semUa RM540. kenapa pilih untuk bayar kalau boleh dapat percuma? Rugi tau sape yang tak buat.

Okay untuk lebih detail korang bole google je atau korang pergi je ke website rasmi  LPPKN.

Okayla sampai ketemu lagi. P/s: Saya rasa side effect dari suntikan tu dah nak bermula sebab rasa lengan ni dah mcm nak bengkak tapi nurse cakap tdi itu normal..sehari Akan hilang Just kalau melarat, kena pergi klinik.








1 comment:

  1. salam, hee saya pun dahhh habis amik 3 dos dahh ^^
    jemput bace sambungan part 2 tentang detik kelahiran anak fie jom :)

    http://iamfieonafieridz.blogspot.my/2018/03/detik-kelahiran-bebii-nawrah-part-ii.html

    ReplyDelete

Bottom Ad [Post Page]

| Designed by Colorlib